Skab orden i kaos

Orden gør dig effektiv

 

Hvis der er noget, som i den grad kan hæmme din ambition om at blive effektiv og opnå følelsen af “Yes”, når du går hjem fra arbejde, så er det kaos i dine ting. 

Roder dit skrivebord? Er der bakker med dokumenter og Post-it sedler overalt? Er dine reoler fulde af mapper i en pærevælling? Bugner skabene med ting, som måske aldrig bliver brugt? Er dine filer på din pc smidt ind i tilfældig rækkefølge? 

Ja? I så fald hersker der kaos i dine ting. Det gør dig ikke effektiv. 

Tværtimod betyder det, at du bruger alt for meget tid på at lede efter ting. Det er spild af tid, som du kunne bruge bedre på dine arbejdsopgaver. 

Derfor: Skab orden. Det gør dig effektiv.

o

Her kan du med fordel sætte ind med orden og overblik

 

Start med dit skrivebord. Hvis det roder, er det svært at finde det, du skal bruge. Visuelt bliver du forstyrret af bunker, rod og uorden. 

Ryd op i reoler, i skabet og skuffer, i fællesarealerne og på gangene. Bliv enige om, hvor ting “bor” og læg dem på plads efter brug. 

Tag så et grundigt kig på dine digitale filer, mapper og systemer. Systematiser den måde du arkiverer på, så mapper har navne, der fortæller hvad de indeholder, og dokumenter i mapperne har titler, som giver mening.

Nu er du allerede i gang med at spare dig selv tid. Det er effektivt.

Sådan hjælper jeg 

Jeg er virkelig passioneret omkring orden og overblik. Jeg har hjulpet massevis af virksomheder med at få orden på bunkerne, filerne og kontorerne. Jeg hjælper også gerne dig. 

Når du bliver god til at jonglere med fysiske og digitale mapper, er næste skridt i din rejse mod Personlig Effektivitet, at du også bliver effektiv med Outlook.

Læs om at bruge Outlook effektivt her