Planlægning og prioritering
Planlægning og prioritering er alfa og omega
At lære at planlægge og prioritere er et must, hvis du vil være effektiv. Det er nemlig ikke helt ligegyldigt, hvordan du planlægger din tid og dine opgaver eller hvordan du prioritere at udføre dem.
Det er heller ikke nok at nøjes med den ene eller den anden. Planlægning og prioritering vil altid gå hånd i hånd. Det er nemlig sådan, du bliver effektiv. Når begge elementer inddrages.
Når du planlægger og prioriterer, er det dig, der sidder i førersædet for din arbejdsdag. Det er dig, der bestemmer.
Hvis du til gengæld ikke lærer at mestre planlægningen og prioriteringens kunst, vil der være fare for, at du lader dig styre af udefrakommende hændelser. Det kan være telefonopkald, mails og beskeder lagt på dit bord.
Det er ikke effektivt.
Så du må tage styringen i egen hånd. Det hjælper planlægning og prioritering dig med.
Det betyder planlægning og prioritering
Jeg arbejder med to definitioner i forhold til at blive Personlig Effektiv:
Planlægning er dét, at du vælger at bruge tid på at finde ud af, hvilke opgaver du har – og hvornår de skal udføres.
Prioritering er den rækkefølge, du vælger at udføre dine opgaver i.
Sådan hjælper jeg
Du kan lære at blive super god til planlægning og prioritering på mine kurser og workshops i Personlig Effektivitet.