Et af de vigtigste værktøjer som du kan anvende som selvstændig er…. din hjemmeside!

Den er din virksomheds ansigt ud ad til. Ofte gennemses hjemmesiden længe, og den danner grobund for en vurdering om dine kvalifikationer og troværdighed. “Er du den rette at kontakte…”.

Så hvad er det lige, du viser dine potentielle kunder, når de lander på din hjemmeside?

 

Din hjemmeside kan enten arbejde for dig – eller den kan arbejde imod dig

 

Det første er godt –  mens det sidste er virkelig skidt.

Jeg vil gerne give dig et helt jordnært og personligt eksempel:

 

www.hybjerghus.dk

 

For ikke så længe siden endda, gik jeg i gang med at skabe en ny hjemmeside til min virksomhed, Hybjerghus Optimering. Det gjorde jeg, fordi den jeg havde, virkelig havde nogle år på bagen. For at være ærlig, så den lidt gammeldags ud. Den virkede lidt vissen – og den havde ikke de funktioner, som jeg gerne ville have på min hjemmeside.

Lad os bare sige, at tiden var løbet fra den.

Jeg havde faktisk ikke så meget lyst til at vise den frem til mine kunder og samarbejdspartnere.

Og jeg synes slet ikke, at den repræsenterede mit reelle “ansigt ud ad til”. Jeg havde ikke lyst til at henvise til den, og få folk til at besøge den for at læse mere om mig og mine kvalifikationer.

Med andre ord, så arbejdede min hjemmeside ikke for mig – men imod mig. 

Det sidste stod smertelig klart, da jeg fik den nye hjemmeside i luften. Jeg vil tillade mig at skrive, at den er blevet taget rigtig godt imod. Jeg får at vide, at den opleves visuel indbydende, teknisk up-to-date og er nu en gennemarbejdet hjemmeside, der giver en masse info om, hvem jeg er, og hvad jeg står for.

Nu kan jeg være stolt af min hjemmeside i stedet for 🙂 Jeg har meget mere lyst til at henvise til den, og lave blogindlæg osv.

 

Og pludselig sker der noget

 

  • Jeg får flere henvendelser via min hjemmeside end før.
  • Jeg får flere besøgende på min hjemmeside.
  • Jeg får med andre ord flere kunder.

Og det vigtigste er, at nu er jeg tryg ved den, – jeg har det godt med, at den er “mit ansigt ud ad til”. Stolthed i stedet for generthed.

 

Hvad med din hjemmeside?

 

Sidder du lige nu og overvejer,

  • om din hjemmeside også er lidt sløv.
  • at den faktisk ikke er helt, som du gerne vil have den
  • om den faktisk er din hjælper eller din modstander

Og tænker du:

  • Det kunne sådan set være meget rart at få nogen til at se på min hjemmeside og sige, om det står godt eller dårligt til med den
  • Jeg gad egentlig godt vide, hvad en “god” hjemmeside er
  • Jeg er så klar til at shine min hjemmeside op, så den arbejder for mig 24/7

Så synes jeg, du skal  hive nogle dage ud af kalenderen og tage med på camp – for der får vi nemlig besøg af en af Danmarks bedste specialister i online markedsføring:

Lise Halskov fra Online Haj.

Lise vil på campen gennemgå de 7 krav, du skal stille til din hjemmeside, så den kan gøre det arbejde for dig, der vil skaffe dig masser af glade kunder.

Og bare for en ordens skyld: Det er ikke hver eneste dag, Lise holder live workshops. Det er faktisk lidt af en unik mulighed.

Så hvad siger du – skal du med og få input til en hjemmeside, der arbejder for dig?

Det skulle glæde mig at se dig 🙂

 

Kh Rikke