Undgå afbrydelser

To former for afbrydelser du bør kende

 

Indenfor Personlig Effektivitet arbejder vi med to slags afbrydelser. 

1. Forstyrrelser, som er en del af dit arbejde, og som ikke kan undgås. Det er de “positive” forstyrrelser.

2. Forstyrrelser, som går ud over din arbejdsindsats, og som kunne være undgået. Det er de negative forstyrrelser.

Det er forstyrrelser af negativ art som du med fordel kan lære at minimere. Faktisk er det sådan, at én enkelt forstyrrelse koster dig op til 20 minutters koncentration. Og spildtid.

Det er god fornuft at mindske antallet af forstyrrelser i din arbejdsag, hvis du gerne vil nå mere og blive mere effektiv.

}

Lær at undgå afbrydelser 

 

For at mindske antallet af afbrydelser skal du først lægge mærke til, hvad der forstyrrer dit arbejde – og så kan du ændre på det.

De typiske former for afbrydelser:  Kolleger, som stiller sig op og snakker ved dit skrivebord, telefonen der ringer, mails der lander i din indbakke, som du distraheres af, notifikationer på din telefon om sociale mediebeskeder, støj, snik-snak uden fagligt indhold osv. 

Oplever du nogle af disse afbrydelser, og påvirker det dit arbejde? Så vil det være fordelagtigt at lære, hvordan du kan mindske disse forstyrrelser, så du kan blive effektiv og performe bedre.

Sådan hjælper jeg 

Jeg tilbyder konsulenttjeneste indenfor Personlig Effektivitet, hvor vi sammen identificerer de elementer i din arbejdsdag / jeres team, som forstyrrer, og som kan optimeres til mere effektivitet.

Når du interesserer dig for at undgå afbrydelser, vil du sikkert også gerne vide,

hvordan du kan deltage i – og planlægge værdiskabende møder. 

Læs mere om værdiskabende møder her